Umicore start met industrialisering van mangaanrijke batterijmateriaaltechnologie voor elektrische voertuigen
Umicore begint met de industrialisering van haar toonaangevende mangaanrijke HLM (hoog lithium, mangaan) kathode actieve materialen (CAM) technologie en streeft naar commerciële productie en gebruik in elektrische voertuigen (EV's) in 2026.
Dit is een belangrijke mijlpaal in de introductie van een technologie die duidelijk kan concurreren met andere design-to-cost batterijtechnologieën voor EV's en vult Umicore's brede portefeuille van NMC-batterijmaterialen (nikkel, mangaan, kobalt) voor hoogperformante EV's met groot bereik aan.
HLM wint aan terrein bij auto- en batterijcelfabrikanten en onderscheidt zich als kostefficiënte en duurzame batterijtechnologie met hoge energiedensiteit. HLM biedt een betere total cost of ownership dan LFP (lithiumijzerfosfaat) met een groter rijbereik, gelijkwaardige veiligheid, een veel betrouwbaardere SOC (state of charge)-bewaking en is beter te recycleren.
"Umicore bevestigt opnieuw haar koploperspositie in batterijtechnologie nu onze mangaanrijke HLM-technologie dichter bij commerciële productie voor toekomstige klanten komt en een optimaal alternatief biedt in het segment van de goedkope EV-batterijen. We hebben productontwikkelingsprogramma's opgestart met auto- en celproducenten die ervoor kozen om onze gepatenteerde hoge capaciteit, lage kosten en recycleerbare oplossing versneld te gebruiken dankzij haar bewezen en uitgesproken prestaties," zei Ralph Kiessling, Executive Vice President Energy & Surface Technologies bij Umicore.
"De technologieportefeuille en projecten van Umicore ondersteunen onze klanten en zorgen voor de transformatie van e-mobiliteit met een brede waaier van toonaangevende technologieën - zoals het huidige midden tot hoog nikkel, mangaanrijke technologieën op korte termijn en solid-state batterijen in de toekomst."
Umicore plant om in de toekomst HLM te produceren in haar batterijmaterialenfabrieken in Korea en Polen, waar momenteel NMC kathode materialen geproduceerd worden, evenals in de geplande fabriek in Canada.'